Administraţia din Paşcani se pregăteşte să înfiinţeze, apoi să concesioneze un serviciu de iluminat public. Documentaţia a fost deja publicată pe site-ul institutiei, în vederea dezbateri publice, după care urmează să obţină aprobarea legislativului local. Primarul municipiului spune că până la sfarsitul acestui an noul serviciu va fi concesionat unei societăţi de profil pentru cel puţin patru ani de zile.
Dacă sunteţi interesaţi de soarta iluminatului public din Paşcani puteţi contribui cu sugestii şi comentarii privind modernizarea reţelelor. Documentele sunt deja în dezbatere publica până pe 19 ianuarie, pe site-ul instituţiei după care vor fi supuse aprobării Consiliului Local.
Primarul municipiului propune înfiinţarea unui serviciu care să se ocupe cu întreţinerea şi modernizarea reţelelor stradale de iluminat public, la solicitarea inspectorilor Curţii de Conturi. Noua structură va exista doar pe hârtie, fără nici un salariat. Edilul municipiului spune că Primăria nu poate să îşi asume responsabilitatea administrarii acestui serviciu pe motiv că nu are licenţa de operare şi nici nu indeplineste condiţiile.
Noul serviciu urmează să fie scos la licitaţie prin concesiune pe o perioadă de minim 4 ani de zile. Societatea care va câştiga licitaţia va asigura atât întreţinerea reţelelor cât şi modernizarea lor, cu bani de la bugetul local.
Primăria nu va prelua toate reţelele de iluminat public ci doar stâlpii care nu sunt folosiţi şi de alţi operatori. În acest sens a fost infiitata o comisie specială iar preţul de achiziţie propus de EON este de cca 30.000 de lei. Primarul Dumitru Pantazi spune că până la sfârşitul acestui an va fi desemnată societatea care va moderniza iluminatul stradal şi vor începe investiţiile.
Menţionăm că persoanele care sunt interesate de acest subiect precum şi asociaţiile pot trimite sau depune în scris propuneri pe marginea acestui proiect, la secretariatul instituţiei.