3.8 C
Paşcani
sâmbătă, decembrie 21, 2024

Elevii din clasa a II-a, a IV-a şi a VI-a vor susţine evaluări naţionale din anul şcolar 2013-2014

Elevii, dascălii şi părinţii ieşeni se pregătesc de schimbări în următorul an şcolar. Ministrul Remus Pricopie a anunţat ieri că, începând cu 2013 – 2014, elevii de clasa a II-a, a IV-a şi a VI-a vor susţine evaluări naţionale, pentru a avea o radiografie exactă a problemelor din sistemul de învăţământ preuniversitar.

Conform informaţiilor oferite de Biroul de Presă al Ministerului Educaţiei, aceste evaluări permit corectarea, din timp, a lacunelor elevilor, în vederea pregătirii pentru examenele cu un grad de dificultate mai ridicat. Inspectoratul Şcolar Judeţean Iaşi susţine implementarea acestor evaluări, întrucât ele există deja la nivel european şi constituie un bun prilej de diagnoză. „Până acum, testele se desfăşurau într-un program pilot, pe eşantioane, iar de anul acesta intrăm în regim operaţional.

Probabil că vor exista instructaje specializate şi o metodologie care trebuie să apară. Pe baza rezultatelor la aceste testări, vor fi două seturi de reacţie. Pe de o parte, la nivel de politici educaţionale, se vor vedea modalităţile în care materia este cunoscută, competenţele sunt dobândite, dacă sunt necesare reglaje de conţinut sau de metodologii de predare – învăţare.

Pe de altă parte, la nivel individual, de relaţie profesor – clasă, în urma rezultatelor, profesorul va putea să regândească strategia didactică, dându-şi seama care sunt carenţele elevilor, care sunt punctele tari, lucrurile care i-au reuşit foarte bine şi unde trebuie lucrat mai mult“, a detaliat Camelia Gavrilă, inspector şcolar general. La clasa a II-a, testul conţine două secţiuni, care vizează competenţele de receptare-producere a mesajelor şi competenţe de matematică. La finalul clasei a IV-a, evaluarea elevilor va include disciplinele limba română, limba maternă pentru elevii care studiază în limbile minorităţilor naţionale şi matematică.

La clasa a VI-a, testele au în componenţă două secţiuni: limbă şi comunicare, respectiv matematică şi ştiinţe. „Sunt itemi formulaţi la nivel naţional, corelaţi cu programa şcolară, cu manualele existente. Înainte de marile examene, care presupun confruntări, competiţie, ierarhizare, este bine să existe asemenea concluzii şi testări de etapă, care pot duce la o pregătire mai temeinică şi o regândire a demersului educativ“, a mai subliniat Camelia Gavrilă.

 

Ziarul de Iasi

Recomandări