2.5 C
Paşcani
joi, decembrie 26, 2024

Emoții. Încep evaluările la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a

Evaluările la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a vor începe, luni, în ordine crescătoare, potrivit programelor făcute de Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, cu proba scrisă la Limba română pentru elevii claselor a II-a.

Potrivit unui ordin al MECS, evaluările la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a sunt programate în perioada 18 mai – 3 iunie.

Elevii clasei a II-a vor avea luni proba scrisă la Limba română, marţi – proba de citire la Limba română şi de scriere şi citire la Limba română pentru minorităţile naţionale, pe 20 miercuri – la Matematică, joi, proba scrisă la Limba maternă, iar vineri va fi proba de citit la Limba maternă.

Pentru elevii clasei a IV-a, evaluarea este programată astfel: 26 mai – Limba română, 27 mai – Matematică, 28 mai – Limba maternă.

Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a începe pe 2 iunie cu proba de Limbă şi comunicare şi se încheie pe 3 iunie cu proba de Matematică şi Ştiinţe ale naturii.

Sălile în care se susţine Evaluarea Națională 2015 sunt, de regulă, sălile în care elevii clasei îşi desfăşoară activitatea în mod obişnuit. Acestea sunt adaptate în prealabil, după caz, în funcţie de testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care i-ar putea influenţa pe elevi în timpul administrării evaluării.

Potrivit metodologiei, fiecărui elev i se distribuie testul din ziua respectivă, pe care îşi scrie numele, prenumele şi unitatea de învăţământ. Înregistrarea şi monitorizarea timpului de rezolvare a testelor se fac de către un cadru didactic numit administrator de test. Pe durata evaluării, administratorul de test asigură respectarea ordinii şi a liniştii în sala de clasă.

„Este interzis cadrului didactic să le ofere elevilor indicaţii referitoare la rezolvarea testelor, să facă modificări ale testelor sau să realizeze completări ale rezolvărilor testelor”, conform metodologiei.

Fiecare test de la Evaluare Națională II şi Evaluare Națională IV este evaluat de către două cadre didactice evaluatoare, dintre care unul este învăţătorul/institutorul/profesorul pentru învăţământul primar de la clasă.

Pentru Evaluare Națională VI, testele care vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară „Limbă şi comunicare” sunt evaluate de echipe formate din două cadre didactice, unul cu specialitatea limba şi literatura română şi celălalt cu specialitatea limba modernă. În cazul elevilor care au urmat studiile într-o limbă a minorităţilor naţionale, echipa este formată din trei cadre didactice, doi având specializările menţionate anterior, iar al treilea având specialitatea limba şi literatura maternă.

Continuare pe 7 Est

Recomandări