Măsurile de austeritate anunțate de premierul Bolojan, care obligă primăriile să își reducă numărul de salariați sau cheltuielile de personal, ar putea fi benefice pentru administrația locală din Pașcani.
Edilul municipiului a anunțat că o parte dintre salariații din subordine, peste 50 de persoane, ar urma să își desfășoare activitatea în cadrul unei societăți noi, care va fi înființată până la sfârșitul acestui an. Noua structură va avea în subordine mai multe servicii publice: piețele agroalimentare, cimitirele, parcările, serele și gospodăria comunală. Precizările au fost făcute în cadrul conferinței săptămânale de presă.
SPP – CEA MAI MARE AFACERE PUBLICĂ DIN PAȘCANI?
Se conturează astfel, probabil, cea mai mare și importantă societate de servicii publice /administrarea domeniului public din municipiu, atât ca obiect de activitate, cât și ca număr de salariați. Noua structură care ar putea să se numească Servicii Publice Pașcani – SPP trebuie să se autofinanțeze. Primăria Pașcani va plăti pentru serviciile prestate de noua societate, mai mult decât până acum, având în vedere adăugarea TVA-ului. De asemenea, societatea va putea obține venituri din piețe, din prestări de servicii, închirieri de utilaje și vânzarea produselor de la seră.
Noua societate va fi organizată ca un SRL sau SA și va avea un Consiliu de Administrație format din trei persoane, care ar urma să fie desemnate de legislativul local. Acestea vor numi un director interimar până la organizarea unui concurs. Primarul Marius Pintilie a spus că, deocamdată, nu știe cine ar urma să fie numit director la această societate.
Schimbările ar urma să fie implementate până la sfârșitul acestui an, indiferent de măsurile de austeritate care vor fi impuse de Guvernul Bolojan. Astfel, va fi redus semnificativ numărul de posturi din organigrama Primăriei Pașcani, dar și fondul de salarii. Un alt beneficiu este că vor putea fi făcute angajări pentru ocuparea unor posturi vacante, au mai precizat reprezentanții Primăriei.
CIFRELE LUI BOLOJAN
În conformitate cu datele centralizate de la prefecturile județene, prezentate într-o sinteză de premierul Bolojan, Primăria Pașcani ar fi trebuit să aibă maximum 248 de angajați în aparatul administrativ și să rămână cu 148 de salariați în cazul unei reduceri de personal cu 40% sau cu 136 în cazul unei reduceri cu 45%, cele două propuneri ale premierului. La aceștia se adaugă 19 salariați la Evidența Populației, 37 de polițiști locali și doi șoferi pentru microbuzele școlare. În total pe organigramă ar fi 207 în varianta reducerii cu 40% sau 195 în varianta cu 45% (o reducere de 10 posturi la o reducere cu 40% sau de 22 de posturi la o reducere cu 45%). Conform aceluiași document, la Primăria Pașcani, pe organigramă erau 312 posturi în aparatul administrativ, dintre care doar 217 ocupate. Organigrama a fost modificată în luna iunie a.c. astfel încât să se încadreze în prevederile OUG 63/2010.
De asemenea, și la Târgul Frumos ar urma să fie redusă organigrama sau, în mod direct, cheltuielile de personal. Conform ordonanței, Primăria ar fi trebuit să aibă 105 posturi, dar pe organigramă sunt 138, dintre care 103 ocupate. În cazul unei reduceri cu 40%, ar trebui să rămână 94 de posturi, sau 89 la o reducere cu 45%. O situație excepțională este la Primăria Hârlău. Acolo nu ar fi nevoie de reduceri de personal. Pe organigramă sunt trecute 141 de posturi, dar sunt ocupate doar 83. În cazul aplicării reducerii cu 40%, numărul maxim de posturi ar fi de 96, iar la o reducere de 45%, maxim 89.