Primarul Dumitru Pantazi clarifica, intr-un mesaj postat pe facebook, modul cum urmează să fie citite şi facturate consumurile de apă la populaţie, după aprobarea proiectului de hotărâre privind convenţiile individuale, aflat până astăzi în dezbatere publică.
„Pentru că am observat neînţelegeri în legătură cu declaraţiile mele despre serviciile de apă şi canalizare fac următoarele precizări: În programul electoral am arătat că, salariații de la Serviciul Public Paşcani, structura care urmează să fie organizată, vor oferi consultanta gratuită necesară atât pentru înfiinţarea asociaţiilor, cât şi pentru funcţionarea, îndrumarea și verificarea lor. Tot ei vor ține evidenţa şoldurilor, vor efectua verificări financiar-contabile, vor acorda zilnic relaţii publicului pentru sesizări şi vor asigura GRATUIT, împreună cu reprezentanţii asociaţiilor de proprietari, citirea, împărţirea şi transmiterea cosumurilor de apă către furnizorul de servicii. Salariaţii de la Apa Vital citesc apometrele de la intrarea în bloc, împreună cu reprezentanţii noştri, şi acolo unde sunt branşamente individuale – contracte individuale”
Menţionăm că în programul său electoral disponibil aici, Dumitru Pantazi are următoarele soluţii pentru rezolvarea problemelor privind serviciile de apă şi canalizare la Paşcani:
FACTURARE INDIVIDUALĂ, FĂRĂ COSTURI SUPLIMENTARE
ÎNFIINȚAREA SERVICIUL PUBLIC PAŞCANI
Se va demara acțiunea de încheiere a convenţiilor pentru facturare individuală la apă şi canalizare, în scările de bloc. Măsura este, deocamdată, provizorie, în stadiu de proiect, dar va deveni permanentă datorită implicării administraţiei locale, pentru înfiinţarea și bună administrare a asociaţiilor de proprietari. În acest sens va fi organizat SERVICIUL PUBLIC PAŞCANI prin alipirea Eco Salubritate S.A. şi Prest Serv Apa S.A., unităţi care au rămas/vor rămâne fără obiect de activitate. În cadrul societăţii nou-înfiinţate vor funcționa birourile asociaţiilor de proprietari puse la dispoziţia preşedinţilor şi administratorilor de imobile. Tot acolo, va funcționa Compartimentul de Îndrumare și Control al Asociațiilor de Proprietari. Salariații din acest compartiment vor oferi consultanţă gratuită necesară atât pentru înfiinţarea asociaţiilor, cât şi pentru funcţionarea, îndrumarea și verificarea lor. Tot ei vor ține evidenţa şoldurilor, vor efectua verificări financiar-contabile, vor acorda zilnic relaţii publicului pentru sesizări şi vor asigura GRATUIT, împreună cu reprezentanţii asociaţiilor de proprietari, citirea, împărţirea şi transmiterea consumurilor de apă către furnizorul de servicii. În cadrul aceleiaşi societăţi, vor funcţiona serviciile de ecarisaj, dezinsecţie şi deratizare, măturatul stradal, Gospodăria Comunală, cimitirul municipal (care urmează să fie amenajat), administraţia parcărilor (vor fi amenajate noi parcări, unele cu plată) şi serele municipale.