Compararea tarifului practicat de APAVITAL în toată aria de operare, nu numai în municipiul Paşcani, cu un tarif ce l-a avut un alt operator care nu a ţinut cont de acoperirea costurilor, de recuperarea creanţelor şi de crearea unei marje de profit care să asigure un minim de investiţii se constituie într-o ipoteza falsă de comparaţie. Dealtfel aceasta se poate vedea atât din situaţia financiară a acestui operator cât şi în starea actuală a sistemelor de apă şi de canalizare care din lipsa pe perioade mari a investiţiilor generează acum sute de intervenţii doar pentru menţinerea în stare de funcţiune. Ca un exemplu de falsă comparaţie se poate constitui şi cerinţa vechiului operator de a cere cheltuieli pentru epurare de 3 ori mai mari decat s-au încasat de la utilizatori. Singura comparaţie reală poate fi făcută cu operatorii mari din România, unde APAVITAL se află pe locul 29 din punct de vedere a tarifului, şi aceasta sub rezerva condiţiilor şi costurilor diferite impuse de starea sistemelor sau particularităţile ariei de operare.
Ce a făcut APAVITAL în Paşcani de la data începerii operării:
Contractul de delegare a serviciului de apă şi de canalizare prevede ce obligaţii revin operatorului pentru întreţinerea sistemelor, investiţiile şi sursele de finanţare. Chiar daca operatorul nu a încasat în totalitate serviciile furnizate, în special de la condominii, din cauze ce nu depind de APAVITAL, activităţile au fost susţinute pe principiul solidarităţii de celelalte comunităţi din aria de operare.
Investiţii
· pe strada Ceferiştilor s-a realizat extinderea reţelei de distribuţie pe o lungime de 1.425 metri
· pe strada Ştefan cel Mare s-a realizat o extindere pe o lungime de 2.387 metri liniari
· Pe strada Fântânele, lucrarea de extindere continuă, reţeaua urmând a avea în final o lungime de 3.018 metri liniari
· Înlocuire reţea de distribuţie pe strada M.Eminescu, 336 metri
· Înlocuire reţea de distribuţie pe strada Izvoarelor, 516 metri
· Garantarea investiţiilor cu fonduri europene pe termen mediu şi lung
· Înlocuirea unui număr de 1.187 apometre de branşament care nu puteau să fie folosiţi în relaţii comerciale
Intervenţii
În 14 luni s-a intervenit pentru remedierea unui număr de 13 avarii majore pe aducţiune, 1129 reparaţii pe reţelele de apă şi 2.522 pe cele de canalizare. Frecvenţa apariţiei este mare în continuare din motive ce ţin de lipsa investiţiilor de zeci de ani care a dus la îmbătrânirea sistemelor.
Timpii medii de rezolvare a unei disfuncţionalităţi pe sistemul de apă au scăzut chiar şi în aceste condiţii de la 1,65 la 1,41 zile iar pe canalizare de la 1,20 la 1 zi, prioritare în remediere fiind disfuncţionalităţile majore.
Calitatea apei
Calitatea apei furnizată de APAVITAL Iaşi se face prin monitorizarea riguroasă, pe 3 nivele :
a. monitorizarea permanentă, prin intermediul programelor de analize curente, ce se efectuează de către staţiile de producţie a apei potabile ale APAVITAL Iaşi
b. monitorizarea de control, periodică, efectuată de către laboratorul de control al APAVITAL Iaşi, înregistrat la Ministerul Sănătăţii
c. monitorizarea de audit, periodică, efectuată de către laboratorul Direcţiei de Sănătate Publică Iaşi, înregistrat la Ministerul Sănătăţii, cu care unitatea noastră încheie anual contract în acest sens
Fostul operator nu a deţinut un Certificat de înregistrare pentru efectuarea parametrilor microbiologici de calitate, ci doar pentru cei chimici, analizele microbiologice fiind efectuate doar de laboratorul Direcţiei de Sănătate Publică Iaşi.
APAVITAL deţine Laboratorul de Analize Apă Potabilă, cu o dotare la cele mai inalte standarde, care deţine Certificat de înregistrare la Ministerul Sănătăţii atât pentru analiza chimică cât şi microbiologică astfel că apa din sistem este permanent verificată aceasta reprezentând o garanţie a unui produs sigur.
Facilităţi facturare
– livrare facturi pe adresa e-mail
– consultare cont utilizator prin intermediul paginii de web
– atenţionări prin sms la emiterea facturilor și cu cinci zile înainte de scadența facturilor
– plata online, prin card bancar, prin portalul www.apavital.ro
– plata prin sistemul bancar, inclusiv sistemul ROBO al BRD
– plata prin sistemul Pay Point
– clarificări date din factură prin call center
– posibilitate efectuare autocitiri prin call center sau e-mail
– notificări scrise prin intermediul Poștei Română pentru facturile restante
Personalul
APAVITAL operează în municipiul Paşcani cu întreg personalul preluat de la fostul operator. Acesta lucrează acum cu proceduri de lucru care acoperă întreaga activitate operaţională.
Personalul care lucrează în proximitatea cetaţeanului este beneficiarul unor cursuri de formare profesională, necesare pentru deprinderea abilităţilor de comunicare.
Apa Vital Iasi