Școala din Cozmești a îmbrăcat astăzi haine de sărbătoare. Astfel, toată suflarea unității de învățământ, elevi, profesori și părinți au sprijinit și organziat o nouă ediție a Zilelor Școlii. Pentru astăzi, 8 noiembrie au fost pregătite scenete de teatru dar și momente de muzică.
Programul a fost – Scenetă religioasă – “Fericirile” – Elevii claselor V-VIII – coordonator prof. Amîrzoaei Alin, “Când s-adună moldovenii” – interpretare solist Mihaela Ungureanu Jitariu, Carnavalul toamnei- coordonator Prof. Dandu Doina, Prof. Sobaru Elena, Prof. Zaharia Marieta, Prof. Frasilă Mihaela, Dans țigănesc – coordonator ONG Gypsy Eye, Ștefana Stan, Inspecție surpriză – Elevii clasei a VII-a B –coordonator prof. Boboc Luiza, “Hai la hora mare” – orchestrație, interpretare și dans popular – Elevii claselor V-VIII – coordonator prof. Boboc Luiza, prof. Dâmbu Ion, Dans modern – Elevii claselor a VII-a – coordonator prof. Petrovici Florentina, Prezentarea activității din cadrul proiectului European „ERASMUS+”, “PEARLS” – realizare și concept Cășăriu Claudia, Țicămucă Monica Colegiul Național “Mihail Sodoveanu” Pașcani, Decorul toamnei – aranjamente autumnale – Clasele Pregătitoare – VIII – coordonator prof. Mânzu Izabela, prof. Petrovici Florentina Culorile toamnei – Elevii clasele V-VIII, Cupa “Zilele școlii” – Campionat sportiv – coordonator prof. Spiridon Mihai, prof. Grozavu Daniel.
La 20 februarie 1865 se înființa prima școală în satul Cozmești, în casa lui Constantin Popescu, primul învățător al școlii. De atunci, cu mici excepții cauzate de războaiele care au urmat, școala din localitate a funcționat fară întrerupere. Şcoala actuală funcţionează în două corpuri ale clădirii, construită în anul 1978, un corp în
care îşi desfăşoară activitatea clasele pregătitoare – VIII şi în celălalt corp trei grupe de grădiniţă cu
program normal.
Proiectul “P.E.A.R.L.S.” Școala Gimnazială, Cozmești este implicată în proiectul de parteneriat strategic coordonat de Universitatea Leibniz PEARLS- Preventing early school leaving through inclusive strategies, cu o durată de 36 luni ( 01.09.2014-31.08.2017) în care sunt implicați 9 parteneri din 5 țări. Scopul acestui proiect este construirea unei rețele cu diferiți actori externi ( reprezentanți ai minorităților, ai unor instituții sau asociații, părinți ) în vederea promovării dezvoltării intelectuale și emoționale a elevilor cu risc de părăsire timpurie a școlii.
Proiectul “Mesageri ai comorii neamului romanesc” Proiectul a urmărit valorificarea elementelor de tradiție în procesul instructiv-educativ , prezentarea , prezentarea unor tradiții și obiceiuri, crearea de obiecte, materiale, produse artizanale comune elevi-profesori, încurajarea elevilor pentru cunoașterea, înțelegerea și
valorificare folclorului, tradițiilor și obiceiurilor.
Proiectul “Împreuna pentru copii” Proiectul are ca scop dezvoltarea într-o perioadă de 14 luni, a unui program pilot prin implementarea unor noi servicii integrate în 90 școli din mediul rural, din județul Iași, în care se înregistrează cea mai mare rată de abandon școlar, în vederea prevenirii riscului de abandon școlar, creșterii participării școlare și a incluziunii sociale a 1070 de copii aflați în situații de risc și a familiilor acestora.