Foarte multi soferi s-au plans in ultima vreme de abuzurile pe care o parte din politistii de la Biroul Rutier le-au savarsit.
Fie ca vorbim despre controale de rutina in urma carora soferii au fost controlati pana la ultimul surub al masinii pana li s-a gasit ceva amendabil, fie nereguli imaginare pe care unii agenti le-au inregistrat pe aparatul de radar.
S-a ajuns la aceasta situatie si din cauza faptului ca, multi dintre conducatorii auto nu isi cunosc drepturile pe care le au in fata organului de prevenire si de control rutier.
Conform legii, agentul trebuie sa se prezinte, ba chiar aveti dreptul sa ii cereti sa va arate si legitimatia. Trebuie sa va comunice care este motivul pentru care sunteti tras pe dreapta. Daca vi se comunica despre faptul ca ar fi vorba despre un filtru organizat atunci aveti dreptul sa ii cereti ordinul de serviciu, in care trebuie sa se regaseasca data si intre ce ore au voie sa faca filtru, strazile pe care actioneaza si numele persoanelor care participa din echipaj.
Mai mult, la oprire, se comunica soferului motivul si nu poti fi sanctionat decat pe acel motiv asta daca nu cumva ai portbagajul plin cu arme si doua cadavre legate la spate.
La amenda ai doua locuri unde semnezi: unul prin care recunosti fapta si al doilea ca iei la cunostinta de amenda, deci puteti sa semnati ca luati la cunostinta de amenda dar sa nu recunasteti fapta, si sa-l convocati la tribunal sub asistenta juridica pe dumnealui.
Cel mai important lucru pe care trebuie sa il retineti este: ori de cate ori aveti un necaz cu politia, fie noapte, fie zi, puteti sa sunati la 112(Apel National de Urgenta) si sa spuneti ca sunteti abuzat de echipajul care v-a oprit.
Soferii pascaneni spun ca nu prea s-au intalnit cu situatii in care agentii din zona sa le incalce drepturile dar drumurile proaste ii obliga de multe ori sa incalce legea, prin depasirea liniei continue, efectuarea de manevre evazive patrunzand pe contrasens etc.
Deci, daca sunteti oprit in trafic pentru o fapta pe care nu ati comis-o aveti dreptul sa cereti ferm: legitimatia care atesta ca agentii au dreptul de a lucra pe masina tip radar care sa aiba vizele la zi, Copie dupa certificatul metrologic al aparatului radar cu modelul si seria aparatului, legitimatia care atesta faptul ca are dreptul de a conduce masina ministerului de interne, legitimatie care sa fie vizata, si „ordinul de serviciu”, mai exact o foaie de parcurs in care scrie unde agentii au voie sa isi desfasoare activitatea respectiva.
Aceste acte trebuie sa fie intotdeauna asupra agentului de pe radar, dar faptul ca-l mai intrebi de ele de cele mai multe ori duce la un simplu avertisment pentru tine.