O noua incercare pentru deblocarea situatiei de la Pascani privind furnizarea a serviciilor de apa si canal. La cererea primarului, regia locala de termoficare cauta solutii pentru a-si asuma responsabilitatea de incheiere a contractelor si repartizare a consumurilor, cu acordul cetatenilor.
Discutiile au avut loc miercuri in cadrul Consiliului de Administratie al regiei, convocat in sedinta de urgenta de la ora 13.00. Dupa cateva ore de discutii tensionate nu s-a ajuns inca la nici o decizie, iar problema va fi analizata si de Consiliul Local. Asta deoarece solutiile propuse de noii membri Consiliului de Administratie ridica multe semne de intrebare.
Noua conducere a propus ca regia de termoficare sa isi asume responsabilitatea de incheiere a contractelor de furnizare a apei cu operatorul iesean, acolo unde asociatiile si reprezentantii de scara refuza sa o faca de frica sa nu plateasca restantele rau-platnicilor. Este vorba doar despre contractele necesare pentru incheierea conventiilor individuale cu fiecare locatar in parte, regia preluand, astfel, rolul sefului de scara sau al asociatiei de proprietari. Pentru asta este necesar ca locatarii sa isi dea acordul ca RAGCL-ul sa fie reprezentatul lor si sa semneze astfel de contracte.
Mai mult regia locala de termoficare ar urma sa isi asume si responsabilitatea citirii apometrelor dar si a impartirii consumului de apa. Practic salariatii RAGCL ar urma sa citeasca apometrele din fiecare apartament la care vor fi adaugate diferentele sau pierderile de apa din scara blocului. Datele vor fi furnizate operatorului de apa, cel care va face facturarea individuala. Problema ridicata in cadrul sedintei este ca acest serviciu trebuie platit de cineva, in baza unui contract: ori de locatari ori de furnizorul de apa. Ar fi vorba despre un cost estimat de 1 Euro pe apartament. Mai mult, repartizea diferentelor de apa se poate face doar in baza unui regulament asumat de legislativul local, document care nu exista inca. Raspunsurile ar urma sa le dea administratia locala, intr-o sedinta viitorare.
In acelasi context, conducerea RAGCL a hotarat sa isi dezvolte serviciile de intretinere a retelelor de apa si canalizare, inclusiv a subsolurilor si de realizare a lucrarilor de bransare sau pentru scoaterea apometrelor pe scarile de bloc. Nu numai la retelele de incalzire si apa calda ci si la cele de apa rece. In acest sens ar urma sa fie stabilita o lista cu tarife asa incat cetatenii sa poata apela oricand la astfel de servicii.
Se presupune ca aceasta solutie chiar provizorie, va fi agreata de locatari pentru ca doar in acest fel si intr-o perioada scurta de timp ei pot incheia conventii individuale fara sa isi asume responsabilitati suplimentare. In caz contrar, RAGCL nu poate face nimic concret pentru rezolvarea acestei probleme.
Mentionam ca majoritatea sefilor de asociatii de locatari sau proprietari din Pascani au strans semnaturi impotriva APA Vital Iasi pe motiv ca nu vor sa isi asume semnarea contractelor de distributie.