Prin HG nr. 902/2012 a fost modificat sistemul de taxe și tarife la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), astfel că taxarea operațiunilor de înregistrare se va face în funcție de tipul solicitării.Noile tarife sunt în vigoare de vineri, 23 noiembrie.
Noul sistem de tarifare se aplică prin plata unei singure taxe pentru înființarea unei firme sau a unei persoane fizice autorizate.
Iată noile taxe:
** Înregistrarea unei persoane juridice în Registrul Comerţului – 250 de lei. Aceasta este o taxă unică pentru autorizarea constituirii, înmatricularea și autorizarea funcționării prin declarație pe proprie răspundere
** Înregistrarea unei persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale ori familiale în Registrul Comerțului – 90 de lei;
** Cererea de verificare disponibilitate/rezervare denumire firmă sau cererea de verificarea disponibilitate/rezervare emblemă – 45 de lei (indiferent că se referă la persoane juridice, PFA sau întreprinderi familiale ori individuale);
** Cererile de depunere și menționare acte, cererile de radiere sau cererile de eliberare certificat constatator și extras de registru – 45 de lei;
** Cererile de mențiuni complexe, cu două sau mai multe operațiuni, depuse de persoanele juridice – 220 de lei.
Plăţile se vor putea face şi online
HG nr. 902/2012 introduce posibilitatea ca plățile să se efectueze și online, prin portalul de servicii al Registrului Comerțului sau prin sistemul național electronic de plată online a taxelor și impozitelor, utilizând cardul bancar.
Plăţile se vor putea face, însă, numai de la data la care interconectarea Oficiului Național al Registrului Comerțului cu Sistemul electronic național va fi operațională.
Sursa; Adevarul